Leergang waarderend actieonderzoek

 

Meesterlijk faciliteren van groepen en teams

 

VOOR WIE?

De leergang is bestemd voor managers en begeleiders van groepen en teams die werken aan verandering en die daarbij gebruikmaken van Appreciative Inquiry (AI) of andere vormen van actie-onderzoek. Ze hebben behoefte aan praktische verdieping van hun basiskennis en spiegelen hun praktijk aan collega’s in het vak. De leergang biedt ze de gelegenheid om gedurende bepaalde tijd deel uit te maken van een leergroep.

 

DOELSTELLINGEN LEERGANG

  1. Je professionele integriteit vergroten ten aanzien van wat je zegt en doet in de praktijk;
  2. Ontwikkelen van het opbouwen van een goede relationele werkpraktijk;
  3. Je ontwerpvaardigheden vergroten van het opzetten van waarderend actieonderzoek;
  4. Faciliteringscompetenties ontwikkelen en waarde creëren voor de klant;
  5. Co-creatie als principe van partnerschap in praktijk brengen.

 

TRAINERS

Robbert Masselink (Keynote Consultancy), Alexander Maas (Erasmus Universiteit, Universiteit voor Humanistiek), Daniëlle Zandee (Universiteit van Nyenrode), Robbert Braak (zelfstandig coach en trainer), Jacqueline Janssen (Hogeschool Rotterdam) en Barbara van Kesteren (Adjust)

 

DATA

26 en 27 september 2017
12 oktober 2017
2 november 2017
6 en 7 december 2017
11 januari 2018
8 februari 2018
7 en 8 maart 2018

 

AANTAL BESCHIKBARE PLAATSEN

Er is veel belangstelling voor deze nieuwe leergang. Er zijn nog een paar plekken beschikbaar.

 


INFORMATIEBIJEENKOMST

26 juni 2017 en 4 september 2017

 

DOWNLOAD HIER DE BROCHURE

 

De eerste editie van de leergang is nu in volle gang. Dit zijn de eerste reacties van de deelnemers:

"De leergang Waarderend Actieonderzoek is nog maar een paar dagen gaande, maar blijkt nu al waardevol voor mijn praktijk als adviseur. Het is mooi om te zien dat er niet alleen veel input is, maar ook veel waarderende interactie met een mooie groep professionals. Al Waarderend Onderzoekend is het een feest om te groeien in het gedachtegoed en ideeën op te doen, die vervolgens gelijk ingezet kunnen worden in de praktijk van iedere dag."

 

"De leergang Waarderend Actie-onderzoek staat voor mij voor diepgaande EN toepasbare verdieping op het gebied van Appreciative Inquiry. In een prettige sfeer wordt niet alleen aan kennisoverdracht gedaan, maar wordt het geleerde direct toegepast in eigen praktijkprojecten. De gekozen opzet van gastdocenten voor specifieke onderwerpen en gebruik van leergroep voor onderlinge challenge en support spreekt mij erg aan en maakt het  een boeiende opleiding voor een ieder die zich graag verder in de theoretische aspecten en vooral praktische toepassing van AI wil bekwamen."

 

"Ik ben blij dat ik met de leergang ben begonnen, een echte verdieping op de Ai cursus. Was het bij de basiscursus nog met name het concept en de structuur die aandacht kreeg, nu gaan we zelf de diepte in, hoe kan ik mijn waarderende houding behouden ook als het lastig wordt. Erg prettig vind ik ook dat zowel de grote lijn bewaakt wordt door Robbert als wel dat er een verdieping gegeven wordt door de gedreven gastdocenten in de leergang. En dat telkens met de eigen praktijk en casuïstiek centraal. Zo wordt de theorie direct tast- en toepasbaar."

 

"Mijn impressie van de eerste dagen is dat er een van verdieping. Een open uitwisseling, inspirerende verhalen over theorie en praktijk van waarderend actieonderzoek zowel van docenten als van mede cursisten. Ik heb veel zin in de nog komende cursusdagen om verder door te gaan op het in praktijk brengen in mijn eigen opdrachten. Ik heb nu al het gevoel dat ik meer vaste grond onder de voeten heb bij het uitzetten van koers in mijn opdrachten."

 

"Een paar jaar geleden heb ik de basiscursus AI gedaan bij Robbert Masselink. Daarna zelf aan de slag gegaan met wat ik had geleerd in de praktijk. De theorie bleek heel goed toepasbaar en werkte goed in een ingewikkeld veranderingsproces. De leergang waarderend actieonderzoek biedt een verdieping, een verrijking, een nieuwe impuls; zeer toepasbaar in de praktijk. Je ontkomt niet aan nadenken over wie je zelf bent, wat je leervragen zijn. Ik kijk al weer reikhalzend uit naar de volgende trainingsdag!!!"